motettlattareliv.blogg.se

Min resa mot ett lättare liv

Starten har gått

Publicerad 2013-01-30 15:04:48 i Allmänt

Nu ska jag börja blogga. Om min viktresa som jag precis har startat.
Jag har 20 kilo som ska bort. Från 85 kilo till 65 (eller kanske lite mer om det går).
Efter tre täta graviditeter så är kroppen inte vad den en gång var. Men nu ska jag tillbaka. Jag har tröttnat på att känna mig stor och tung, på att inte orka, på att må illa av att se mig själv i spegeln, på att inte hitta några snygga kläder som passar. 
 
Jag började för ca 2 veckor sedan att äta enligt LCHF. Första veckan gick bra, vågen visade - 2 kilo efter första veckan. Andra veckan blev inte som jag hade tänkt. Jag fick en inflammerad blindtarm och opererades. På sjukhuset blev det allt annat än LCHF. Men trots att veckan innehöll massor med kolhydrater så stod vågen ändå still under veckan. 
Denna veckan har börjat bra, och vågen visar nu totalt -2,8 kilo. 
 
Så fort min mage har läkt så ska jag börja träna på gym. Ett gymkort ska införskaffas i veckan nu, och förhoppningsvis kommer jag att kunna börja med lite lättare konditionsträning under nästa vecka.
 
Jag är peppad! Mot beach 2013. Nu kör vi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på snart 30 år. Kilona kom smygande på mig redan innan min första graviditet. Jag blev sambo, och vi åt en massa onyttigheter mer eller mindre varje dag. Snabbt hade jag gått upp 20 kilo. Jag har nu efter tre täta graviditeter fått en kropp som jag inte mår bra med. Detta ska jag nu göra något åt. Med hjälp av LCHF-kost och träning hoppas jag på att nå mitt mål. Minst 20 kilo ska bort, gärna ett par kilo till. Nu kör vi!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela